Effectieve aanpak anno 2015 met Leadworks

Door de veranderende markt zullen ook advocatenkantoren commerciëler moeten gaan denken dan voorheen en moeten werken aan een markt-gestuurde aanpak. Meer profilering, leadgeneratie en acquisitie en vooral ook focus op product-markt combinaties. Hoe deze nieuwe aanpak ook voor juristen kan werken leggen we hieronder uit.


Ruim 15 jaar helpt Leadworks (voorheen Bel&Tell) bedrijven in de zakelijk markt met het vinden van New Business. In de loop van de tijd hebben wij ook veel advocaten- en notariskantoren in Nederland geholpen met het vinden van prospects en nieuwe klanten.


Met de kennis van nu en de ontwikkelingen op marketinggebied weten we dat een slimme combinatie van outbound en inbound marketing sterke leads en nieuwe klanten oplevert voor advocatenkantoren.
Wanneer dit daarnaast ondersteund wordt door een duidelijke strategie en marketing automation software, maakt deze combinatie het mogelijk om een enorme boost te geven aan het aantal nieuwe klanten.


Outbound marketing
Onder outbound marketing verstaan we alle activiteiten die gericht zijn op het en masse aanboren en binnenhalen van nieuwe contacten via onder andere direct mail, netwerken, adverteren en telemarketing.
Dit brengt relatief hoge kosten met zich mee in vergelijking met het resultaat, de kans op een succesvolle lead. Outbound marketing werkt vooral wanneer dit wordt ingezet in combinatie met andere marketingmiddelen. De conversie stijgt door leadnurturing, het zorgvuldig onderhouden van de leads.


Inbound marketing
Inbound marketing is in feite het tegenovergestelde, een strategie die gebaseerd is op zoeken en gevonden worden. De vindbaarheid op internet bijvoorbeeld wordt voor een groot deel beïnvloed door content, relevante informatie en kennis voor specifieke doelgroepen. Inbound marketing helpt hierbij. In de business-to-business markt informeren acht van de tien mensen zich via het internet voordat er een product of dienst wordt ‘aangeschaft’. Ook voor de zoektocht naar juridische hulp wordt dit proces op deze wijze doorlopen.


Leadnurturing
Letterlijk vertaald, gaat het hierbij om het ‘verzorgen’ van leads. In de praktijk komt dat neer op het volgen en bewerken van de leads met als doel een zo hoog mogelijke conversie te bereiken van lead naar klant. Door websitebezoekers en nieuwe leads (verkregen via andere kanalen) gradueel van relevante informatie te voorzien, ontwikkelen deze leads zich tot nieuwe klanten. De lead of prospect wordt begeleid, in het hele proces, tot het nemen van een besluit en zo wordt de verkoopbereidheid gunstig beïnvloed.


Content marketing
Content - websiteteksten, blogs, e-mailing, nieuwsbrieven, whitepapers et cetera - is bepalend bij het hele inbound proces.

Juist omdat advocaten veel parate kennis delen en over kwalitatief goede content beschikken, is inbound marketing ondersteund door marketing automation dé ideale aanpak voor het werven van nieuwe klanten.


Marketing automation
Marketing automation is een software-oplossing (tool), die een controleerbare geautomatiseerde communicatie met leads, prospects en/of klanten ontwikkelt. Met deze tool is het mogelijk de leads tijdens het inkoopproces van relevante informatie te voorzien met als doel conversie te verhogen en efficiëntie te vergroten. Ook het kwalificeren van leads (scoring) met marketing automation is voor marketing en sales interessant. De inzet hiervan leidt tot meer en betere leads, verbetert de productiviteit en verhoogt de conversie. Daarnaast wordt het ingezet voor up- en cross-selling bij bestaande klanten.


New Business Mix voor advocaten
Leadworks heeft een unieke aanpak ontwikkeld op dit gebied: New Business Mix.


Meer weten? Vul onderstaand formulier in en ontvang de volledige tekst als pdf.