New Business, zo kan het ook!

Geïnitieerd door de lockdown en het nieuwe werken wordt een eerste kennismaking met een potentiële klant vaak verschoven naar een virtuele afspraak. Peter Brouwer, Salesmanager bij 12Build, belde naar Leadworks. “Ons MT heeft besloten: Wij gaan niet meer naar onze potentiële klanten toe, wij schakelen over op videocalls.” 

12Build is een ambitieuze, nuchtere organisatie met daadkrachtige werknemers. Twentse nuchterheid gecombineerd met Amsterdamse bravoure heeft hen groei gebracht ten tijde van de Corona crisis. 

Dit blijkt ook uit de manier waarop zij hebben gehandeld na de lockdown. Afgelopen week spraken wij wederom met Peter, dit maal om te evalueren wat het effect is geweest van hun snelle en adequate manier van handelen. Dit leverde een aantal lessons learned op die we graag met je willen delen: 

  • In de cloud

Twee jaar geleden is het volledige bedrijf overgegaan naar plaats- en tijd onafhankelijk werken. Met het oog op de toekomst en uitbreiding van werkzaamheden naar het buitenland was deze stap een must. In het geval van de lockdown is het een verademing dat dit proces eerder dit jaar al ingeregeld was. 

Heb jij hier al een steady oplossing voor gevonden? Er gaan talloze tips rond op het web hoe je dit kunt organiseren. Werken in de cloud is een echte must om in te kunnen spelen op onverwachtse ontwikkelingen. 

  • Online afspraken

Afspraken omzetten naar een online videocall? Geen punt! Alle afspraken van 12Build gingen gewoon door, maar dan online.  Videobellen is de norm geworden.

  • Vooral tijdens eerste kennismaking, waarbij je aftast in hoeverre je iets voor elkaar kunt betekenen, is dit een ideaal middel, zegt Peter. Geen reiskosten en geen reistijd! Dit blijkt enorm efficiënt
  • Komt de no-show nog regelmatig voor? “Nee, juist met de online tooling waardoor reminders en uitnodigingen worden verzonden zien we dit niet veel meer gebeuren.” 
  • Peter reist soms wel 30 uur per week door Duitsland. De enorme tijdswinst die hij daarmee bespaart zet hij in om zijn klanten extra te ondersteunen. Een win-win situatie!
  • Een discovery call, oftewel een eerste kennismakingsgesprek, wordt ingebed in het ‘normale’ salesproces omdat dit zeer effectief is gebleken
  • Last but not least, bedrijven kunnen hiermee bijdragen aan de Co2 reductie en zoals 12Build voor ogen heeft, een Co2 neutraal bedrijf worden

 Resultaten

Hebben de maatregelen effect gehad op de resultaten van 12Build? “Jazeker, we lopen zelfs voor op de prognose die wij voor 2020 met elkaar hebben vastgesteld.” Hier zijn diverse redenen voor blijkt uit het verhaal van Peter: 

  • Efficiënter werken. As we speak ontvangt Peter een getekende offerte retour waarvan het volledige traject digitaal heeft plaats gevonden
  • Groei doelgroep. 12Build bedient nu ook kleinere bedrijven die ze normaliter niet zouden bezoeken

Leadworks staat ondernemers bij en adviseert B2B bedrijven over leadgeneratie. Ben jij weer zover om de markt te betreden of heb je vragen hoe je dit het beste kunt doen? Dan staan wij voor je klaar! Laat het ons weten via ons contactformulier of bel 070-8505100.

Geïnitieerd door de lockdown en het nieuwe werken wordt een eerste kennismaking met een potentiële klant vaak verschoven naar een virtuele afspraak. Peter Brouwer, Salesmanager bij 12Build, belde naar Leadworks. “Ons MT heeft besloten: Wij gaan niet meer naar onze potentiële klanten toe, wij schakelen over op videocalls.” 

12Build is een ambitieuze, nuchtere organisatie met daadkrachtige werknemers. Twentse nuchterheid gecombineerd met Amsterdamse bravoure heeft hen groei gebracht ten tijde van de Corona crisis. 

Dit blijkt ook uit de manier waarop zij hebben gehandeld na de lockdown. Afgelopen week spraken wij wederom met Peter, dit maal om te evalueren wat het effect is geweest van hun snelle en adequate manier van handelen. Dit leverde een aantal lessons learned op die we graag met je willen delen: 

  • In de cloud

Twee jaar geleden is het volledige bedrijf overgegaan naar plaats- en tijd onafhankelijk werken. Met het oog op de toekomst en uitbreiding van werkzaamheden naar het buitenland was deze stap een must. In het geval van de lockdown is het een verademing dat dit proces eerder dit jaar al ingeregeld was. 

Heb jij hier al een steady oplossing voor gevonden? Er gaan talloze tips rond op het web hoe je dit kunt organiseren. Werken in de cloud is een echte must om in te kunnen spelen op onverwachtse ontwikkelingen. 

  • Online afspraken

Afspraken omzetten naar een online videocall? Geen punt! Alle afspraken van 12Build gingen gewoon door, maar dan online.  Videobellen is de norm geworden.

  • Vooral tijdens eerste kennismaking, waarbij je aftast in hoeverre je iets voor elkaar kunt betekenen, is dit een ideaal middel, zegt Peter. Geen reiskosten en geen reistijd! Dit blijkt enorm efficiënt
  • Komt de no-show nog regelmatig voor? “Nee, juist met de online tooling waardoor reminders en uitnodigingen worden verzonden zien we dit niet veel meer gebeuren.” 
  • Peter reist soms wel 30 uur per week door Duitsland. De enorme tijdswinst die hij daarmee bespaart zet hij in om zijn klanten extra te ondersteunen. Een win-win situatie!
  • Een discovery call, oftewel een eerste kennismakingsgesprek, wordt ingebed in het ‘normale’ salesproces omdat dit zeer effectief is gebleken
  • Last but not least, bedrijven kunnen hiermee bijdragen aan de Co2 reductie en zoals 12Build voor ogen heeft, een Co2 neutraal bedrijf worden

 Resultaten

Hebben de maatregelen effect gehad op de resultaten van 12Build? “Jazeker, we lopen zelfs voor op de prognose die wij voor 2020 met elkaar hebben vastgesteld.” Hier zijn diverse redenen voor blijkt uit het verhaal van Peter: 

  • Efficiënter werken. As we speak ontvangt Peter een getekende offerte retour waarvan het volledige traject digitaal heeft plaats gevonden
  • Groei doelgroep. 12Build bedient nu ook kleinere bedrijven die ze normaliter niet zouden bezoeken

Leadworks staat ondernemers bij en adviseert B2B bedrijven over leadgeneratie. Ben jij weer zover om de markt te betreden of heb je vragen hoe je dit het beste kunt doen? Dan staan wij voor je klaar! Laat het ons weten via ons contactformulier of bel 070-8505100.