Leadworks

New business binnen de ‘1,5 meter economie’

New business binnen de ‘1,5 meter economie’

Biedt jouw product of dienst oplossingen voor de 1,5 meter economie? Zie je kansen om je product of dienst anders in te zetten dan voorheen? Wat is jouw meerwaarde in deze nieuwe wereld? Deze vragen bespreken wij dagelijks met onze klanten.

 

Ontwikkel een waardepropositie die past bij de wereld waar we nu in leven. Een goed onderbouwd verhaal waar je doelgroep zich door aangesproken voelt omdat je hun problemen kunt oplossen. Dat is wat je nodig hebt om mensen te kunnen interesseren voor jouw product of dienst.

 

Zoek verbinding en kijk wat je voor elkaar kunt betekenen. Geen keiharde acquisitie, maar samen op zoek naar creatieve oplossingen om de economie weer draaiend te krijgen.

 

Benieuwd hoe je dit doet? Wij hebben de stappen op een rij gezet.

 

1. De klant, wie is dat?
Onderzoek wie je huidige doelgroep is. Is er een specifieke beroepsgroep binnen een specifieke branche aan te wijzen? Focus je dan op deze doelgroep. Je kunt deze stappen uiteraard voor diverse beroepsgroepen uitwerken.

 

2. Welke uitdagingen heeft je klant?
Met welke uitdagingen heeft jouw doelgroep nu te maken? Hoe maak je het leven van deze klant makkelijker? Kun je ze helpen om te schakelen naar een 1,5 meter economie? Onderzoek je meerwaarde. Formuleer zo helder mogelijk waarom een klant voor jouw bedrijf heeft gekozen.

 

3. Concurrenten
Onderzoek hoe concurrenten zich positioneren. Zet deze kennis in, om de bijdrage van jouw bedrijf uniek te maken en je te onderscheiden van de concurrent. Deze unieke eigenschappen kun je in je communicatie gebruiken om je te onderscheiden. Dat is waarom je voorop loopt in jouw branche!

 

4. Ontwikkeling waardepropositie
Maak een samenhangend verhaal van bovenstaande punten. Redeneer vanuit de pijnpunten van de doelgroep. Formuleer hoe jouw product of dienst deze pijn verlicht. Welke unieke voordelen bied je? Spreek de taal van je doelgroep en weet wat er speelt zodat je een stevige gesprekspartner bent.

 

5. Doen wat je belooft
Als laatste tip: nu je propositie staat als een huis moet je deze ook waar kunnen maken!

 

Nu kun je van start om je doelgroep te benaderen. Dit kan op diverse manieren, maar vooral persoonlijk, gericht en direct. Je kunt telefonisch contact opnemen, e-mailen of via linkedin je doelgroep benaderen.

 

Benieuwd naar tips voor een succesvolle e-mail, LinkedIn of telemarketing campagne? De komende weken sturen wij tips uit hoe je dit doet! Schrijf je in voor onze nieuwsbrief via onze website en ontvang gratis tips.

 

Zoek je hulp bij het ontwikkelen van jouw waardepropositie? Of heb je behoefte aan advies? Wij kunnen jou daarbij helpen!
Leadworks heeft twee pakketten samengesteld, het doe-het-zelf en het doe-het-samen pakket.

 

Meer weten over wat wij voor jou kunnen betekenen? Laat het ons weten via ons contactformulier of bel 070-8505100.