Leadworks

Telemarketing tips uit het werkveld

Telemarketing tips uit het werkveld

Het nieuwe normaal! Hoe kun jij jouw klanten daarbij helpen?
Ontwikkel een waardepropositie, ga het gesprek aan, luister, inventariseer en help je klanten vooruit.

 

Waarom juist nu telefonische acquisitie?

–           De Telefonische bereikbaarheid is momenteel zeer hoog

–           Iedereen zoekt naar ‘Het nieuwe normaal’

–           Deze gesprekken leveren je actuele marktinformatie op

–           Veel bedrijven (lees: concurrenten) zijn terughoudend en zoekend, loop voorop!

 

Waarom is telefonische acquisitie zo waardevol?

Omdat je direct in gesprek bent met jouw doelgroep. Onderzoek tijdens het gesprek wat jij kunt oplossen voor degene aan de andere kant van de lijn en analyseer deze informatie. Creëer verbinding. Het gesprek heeft altijd een functie, denk aan naamsbekendheid of het achterlaten van een prettige indruk. Verder geeft het jou ook interessante marktinformatie!

 

Onze tips op een rij:

 

1.Een goede voorbereiding is het halve werk

Zorg dat je weet wie je belt en dat je voldoende kennis hebt om een gelijkwaardig gesprek te kunnen voeren. Weet wat er speelt binnen een branche of beroepsgroep. Hierdoor neemt het vertrouwen in jou toe! De basis voor een vruchtbare samenwerking.

 

2. Bouw een relatie op

Houd je aan de etiquette. Vraag bijvoorbeeld of je gelegen belt en kom gemaakte afspraken na (denk aan het toesturen van informatie of het terugbellen voor opvolging). Laat zien waar je voor staat!

 

3. Schrijf een korte introductie

Schrijf in je eigen woorden, in maximaal 5 zinnen, wat je voor degene aan de andere kant van de lijn kunt betekenen. Welk probleem ga jij oplossen waardoor de wereld vele malen mooier wordt?

 

4. Ga een open gesprek aan

Toon oprechte interesse waar men tegenaan loopt op dit moment. Denk mee, wees creatief en ga op zoek naar kansen! Beoordeel in hoeverre jij daarbij kunt helpen.

 

5. Koudwatervrees?

Onthoud dat je contact opneemt vanuit de gedachte iemand verder te kunnen helpen!

 

6. NEE, je belt niet gelegen!!

Laat je niet ontmoedigen door een NEE, het is niet persoonlijk! ‘Nee’ is tenslotte ook gewoon een antwoord. En vraag wanneer het beter schikt. Kom daarna je afspraak na.

 

Zie je het echt niet zitten om zelf aan de slag te gaan?

Onze New Business consultants staan klaar om jou dit werk uit handen te nemen, je kunt ons bellen, maar als je het prettiger vindt om te mailen kan dat natuurlijk ook 😉

 

Meer weten over wat wij voor jou kunnen betekenen? Laat het ons weten via ons contactformulier of bel 070-8505100.