Het hoofddoel van marketing automation is het verhogen van het aantal leads en belangrijker nog, de leadconversie, dus het verhogen naar nieuwe klanten. Het is met name geschikt voor B2B organisaties met een langere aankoopcyclus.


De gemiddelde koper doet het grootste deel van het vooronderzoek online. Lang voordat er contact is, is 60% van de koopbeslissing al voltooid. Daarom is een geïntegreerde aanpak van inbound marketing zo belangrijk voor bedrijven. Er is een strategie nodig die het beslissingstraject van de klant begeleidt. Dat traject is volledig te automatiseren en te personaliseren. Hierdoor stijgt de ‘koopbereidheid’ en ‘wil’ men jouw product of dienst.


Met marketing automation programma krijgt u als bedrijf meer tools in handen om:


• Meer leads te genereren door anonieme web-bezoekers te identificeren en deze te binden, zodat de salesfunnel gevuld blijft.


Toename van het aantal gekwalificeerde leads door het verzorgen van alle leads (leadnurturing) met gepersonaliseerde content.


Meer omzet te genereren door het identificeren van sales-ready leads voor het verkoop-team, en hen te helpen de follow-up te verbeteren van up-selling en cross-selling.


Inzicht in ROI voor elke marketing tactiek door het volgen van het gehele verkoopproces, meten, analyseren en interpreteren.


Meer weten over marketing automation en het vergroten van uw klantenbestand?
Lees hier of bel 070-8505100.